Norocul, promis peste tot, in realitate greu de gasit

Norocul, promis peste tot, in realitate greu de gasit

Multe persoane asociaza norocul cu ceva gratuit, un premiu (in bani sau obiecte) care vine usor, pe neasteptate, fara a face nimic pentru el. Norocul in aceasta forma este promis (si vanat de catre unii) la TV, in ziare, in reclamele de pe strada, pe internet si mai ales in magazine.

Promotiile la produse promit castiguri usoare, doar sa cumperi. Evident, putini isi dau seama insa ca, atunci cand cumpara un produs (fie el o inghetata sau o cutie de lapte) care promite premii in cadrul unui concurs, cumpara implicit si un bilet de loterie. Nu, nu il primeste gratuit, ci il plateste in pretul produsului.

Tentatia castigurilor este foarte mare si multi cad in capcana concursurilor si a premiilor. In cazul oricarei alegere – inclusiv in supermarket – consumatorul trebuie sa cantareasca bine toate caracteristicile unui produs, inclusiv pretul si calitate, iar daca isi doreste si acel bilet de loterie, este bine sa inteleaga acest fapt.

Norocul este promis la radio in concursuri, la televizor in emisiuni-concurs. De asemenea, casino-urile si casele de pariuri sportive s-au dezvoltat tot mai mult. Fie ca este vorba despre jocul de poker sau alte jocuri de noroc, cei care aleg astfel de activitati – online sau offline – trebuie sa se gandeasca foarte bine si la riscuri.

Jocul inseamna in primul rand fair-play, omul se joaca de mic de placere. Banii au devenit o miza a adultilor. Jocurile pot fi si gratuite sau se pot alege sume foarte mici, pentru cei dornici de adrenalina. Norocul este rar, mai multi pierd decat castiga – este bine de stiut. Iar norocul inseamna tocmai intamplare – degeaba cumperi sute de bilete la loterie, ai sanse enorme de a pierde.

Tot in categoria norocului se remarca in ultima perioada siteurile de forex si alte tranzactii financiare, care promit imbogatire peste noapte. In realitate, aceste tranzactii au un risc foarte mare si implica sume mari de joc, astfel ca numarul celor ce au suferit pierderi insemnate este foarte mare.

Fiecare este liber sa-si aleaga calea, optiunile, riscurile. Totusi, fiecare ar trebui sa cantareasca bine orice decizie si sa isi aminteasca faptul ca jocul inseamna in primul rand placere si nu obsesia castigurilor financiare.

Societatea postmodernista a comercializat totul: dragostea, relatiile, prieteniile, sexul dar si jocurile. Și totusi satisfacția jocurilor din copilarie pe care le jucam din placere din anturaj rar mai poate fi egalata astazi. Duc dorul jocurilor copilariei care erau nevinovate, sincere și gratuite si care insemnau atat de mult pentru relații. Valoarea lor a ramas și astazi.

Foto: A tiket to the SHOW

3

No Responses

Write a response

Poți primi articolele viitoare
pe eMail

Înscrie-te și vei fi anunțat imediat ce apare ceva nou.

Multumesc de abonare.

Ceva nu a mers.